Algemene boekingsvoorwaarden

Boeken

1. Hoe boekt u?

A. U kunt telefonisch of via internet reserveren. Wij hebben de volgende gegevens nodig: naam- en adresgegevens van de aanmelder, e-mailadres, (mobiel) telefoonnummer, leeftijden van alle deelnemers, of u een verzekering erbij wilt afsluiten en/of u optionele extra’s wil bijboeken (bijv. babypakket of het meenemen van een huisdier).

B. In enkele gevallen kan het model of de indeling van de accommodatie afwijkend zijn van de afbeeldingen op deze website.

2. Reservering

A. Na iedere boeking ontvangt u automatisch via de email een bevestiging van uw reservering. In voorkomende gevallen kan de bevestiging binnen 48 uur herroepen worden door ViaLora. Indeling gebeurt op basis van aansluitende boekingen.

B. Het is uw eigen verantwoordelijkheid indien u met meer personen op de camping arriveert dan dat er op de reserveringsbevestiging vermeld staan, daar bij afwijking de toegang kan worden ontzegd.

C. Voor sommige accommodaties zijn er restricties van toepassing als het gaat om aantal volwassenen en kinderen tot een bepaalde leeftijd. Indien van toepassing wordt dit bij de accommodatieomschrijving aangegeven. In voorkomende gevallen kan de bevestiging binnen 48 uur herroepen worden door ViaLora.

D. Reserveringen voor jongeren (< 21 jr.) zonder dat die begeleid worden door voor hen verantwoordelijke personen kunnen wij helaas niet accepteren.

E. In sommige accommodaties worden strengere voorwaarden gehanteerd voor het toelaten voor gasten tot 25 jaar. Dit geldt voor bungalowtent type Yellow, Green en Grey, Lodgetent Purple en Sand.

F. Camping Sant' Angelo Village, Valldaro, La Sirène, Ca'Savio, Val de Bonnal en Cavallino en San Vito accepteren geen groepen onder de 25 jaar.

G. Door akkoord te gaan met onze Algemene boekingsvoorwaarden gaat u ook akkoord met onze Privacy policy.

3. Onze prijzen zijn inclusief

De prijzen van accommodaties zijn inclusief staangeld, gebruik van gas, elektra en alle voorzieningen op de camping, behalve die apart verhuurd worden (bijvoorbeeld: tennisbaan, fietsen, visvijvers, minigolf, internet, etc.). Deze kosten staan niet op onze website omschreven en kunnen tijdens het seizoen veranderen. ViaLora heeft geen invloed op deze kosten.

4. Onze prijzen zijn exclusief

  • Reserveringskosten ad €24,00
  • Lokale heffingen, waaronder toeristenbelasting (tenzij anders vermeld)
  • Verzekeringen
  • Optionele extra’s waaronder kinderbed, kinderstoel of kinderbad.

5. Betaling

A. Sectie B van dit onderdeel heeft betrekking op reguliere boekingen, dit zijn boekingen waarbij de aankomst in de accommodatie niet binnen 8 weken ligt. Sectie C heeft betrekking op last-minute boekingen, dit zijn boekingen waarbij de aankomst in de accommodatie binnen 8 weken is. Sectie D heeft betrekking op alle gemaakte boekingen.

B. U dient een aanbetaling te voldoen gelijk aan 30% van de totale huursom met een minimum van € 100,-, de annuleringsverzekeringspremie en reserveringskosten. De aanbetaling dient in ieder geval binnen 14 dagen na datum van de boeking te zijn voldaan. Pas na ontvangst van deze betaling zijn wij gehouden aan de reservering, onverminderd de betalingsverplichting van de aanmelder. Het restant van de reissom dient uiterlijk 8 weken voor aankomst in de accommodatie te zijn voldaan. Indien de aanbetaling en/of het restantbedrag niet binnen de gestelde termijnen zijn voldaan, behouden wij het recht voor de reservering te annuleren en is de aanmelder aansprakelijk voor de annuleringskosten (zie annuleringsvoorwaarden, hoofdstuk 8).

C. Boekt u kort voor vertrek (binnen 8 weken voor aankomst in de accommodatie) dient de gehele reissom onmiddellijk te worden voldaan. U dient altijd het volledige bedrag betaald te hebben voor aankomst in de accommodatie. Indien betaling niet binnen de gestelde termijnen is voldaan, behouden wij het recht voor de reservering te annuleren en is de aanmelder aansprakelijk voor de annuleringskosten (zie annuleringsvoorwaarden, hoofdstuk 8).

D. Bij nalatige betaling komen alle kosten, zowel de gerechtelijke als buitengerechtelijke, voor rekening van de aanmelder en zal tevens in rekening worden gebracht de wettelijke rente over het nog openstaande bedrag vanaf de maand na de betalingsdatum, zoals vermeld op de reserveringsbevestiging.

6. Wijzigingen in reeds bevestigde reserveringen

A. Het is mogelijk, op basis van beschikbaarheid, om de camping of periode te wijzigen. Tot 1 februari kunt u kosteloos wijzigen. Na 1 februari wordt een kostenvergoeding van € 25,- per wijziging berekend. Echter kan deze wijziging resulteren in een meerprijs of een deelannulering (voor deelannuleringen zijn onze annuleringsvoorwaarden van toepassing, zie hoofdstuk 8).

B. Indien u bungalowtent type Blue of Red heeft geboekt dan kunt u alleen omboeken naar een andere camping met type bungalowtent Blue of Red. Voor de bungalowtent Green/Yellow kunt u alleen omboeken naar een andere camping met type Green/Yellow. Voor type Grey geldt hetzelfde (alleen wijzigen naar een Grey). Voor de stacaravans gelden andere regels. Neem hiervoor telefonisch contact op.

C. Heeft u geboekt tegen vroegboekprijzen welke op het moment van wijziging niet meer gelden, dan worden de huidige prijzen berekend. Wijzigen kan alleen voor het desbetreffende seizoen.

D. Tot 8 weken voor aankomst in de accommodatie kan de aanmelder wijzigingen in de reservering aanbrengen met een maximum van 2 keer per boeking.

E. Voor wijzigingen, die binnen 7 dagen na datum van de reserveringsbevestiging worden aangebracht, worden geen kosten berekend, behalve voor reserveringen binnen 8 weken voor aankomst gemaakt.

F. Op wijzigingen, die een gedeeltelijke annulering inhouden (bv. verkorting van de gereserveerde periode), zijn voor dat gedeelte de annuleringsvoorwaarden van toepassing (zie hoofdstuk 8).

G. Voor wijzigingen ter plaatse brengen wij € 25,- in rekening en worden ook eventuele meerkosten aan u doorbelast.

7. Speciale wensen

A. Speciale wensen, zoals bijvoorbeeld voor een speciale plaats op de camping, dienen gelijktijdig met de reservering kenbaar gemaakt te worden (per telefoon of e-mail). Dit kan echter nimmer worden gegarandeerd.

B. Het is mogelijk om te betalen voor een preferentie, dit is een garantie om op een bepaalde plek te staan. Deze betaalde preferentie kost u €25 per accommodatie. Mochten wij deze garantie niet kunnen honoreren dan ontvangt u van ons € 50,- per accommodatie retour. Bij elkaar kan ook tegenover of met de ruggen tegen elkaar zijn. Bij elkaar staan is voor sommige accommodaties (zoals bungalowtent Green en Yellow) € 30,- per accommodatie of € 40,- (bungalowtent Grey).

C. Een voorkeur of betaalde preferentie mag door de aanmelder niet als voorwaarden worden gehanteerd.

8. Annuleringsvoorwaarden

A. Alle annuleringen dienen schriftelijk gemaakt te worden, via email is acceptabel.

B. Bij annulering tussen boekdatum en 8 weken voor aankomst in de accommodatie worden 30% van de huursom, de totale annuleringsverzekering en reserveringskosten in rekening gebracht.

C. Bij annulering tussen 8 weken voor de aankomst in de accommodatie en de dag van aankomst zelf wordt de volledige reissom in rekening gebracht. Wij adviseren u de Dubbel-Zeker Annuleringsverzekering af te sluiten.

D. Bij latere aankomst, vroeger vertrek of niet-genoten reisdagen vindt geen restitutie plaats voor niet gebruikte accommodatie.

E. De Dubbel-Zeker annuleringsverzekering is een verzekering van een derde partij. Deze derde partij beoordeeld uw aanvraag, ViaLora heeft hier verder geen invloed op.

Over uw verblijf

9. Aankomst/Vertrek/Verblijf

A. Bij aankomst staat de accommodatie vanaf ca. 15.00 uur tot uw beschikking. De aankomsttijd kan per accommodatieverschaffer verschillen. De juiste tijd vindt u op uw voucher. Op de dag van vertrek is de uiterste vertrektijd meestal 10.00 uur.
Voor Rent-a-Tent accommodaties geldt: aankomst tussen 15:00-17:00 uur
Voor Roan accommodaties geldt: aankomst tussen 17:00-20:00 uur

B. Reserveringen voor jongeren (jonger dan 21 jaar) zonder dat die begeleid worden door voor hen verantwoordelijke personen kunnen wij helaas niet accepteren. Wij behouden het recht afwijkende reserveringen te weigeren, met name groepen (drie of meer jongvolwassenen zonder kinderen) kunnen geweigerd worden.

C. Een aantal van onze campings is per trein of vliegtuig bereikbaar. Voor de reis van het dichtstbijzijnde station naar de camping dient u er zelf rekening mee te houden dat u dit zelf regelt. Busverbindingen zijn niet altijd aanwezig en als er al een bus is dan is de dienstregeling vaak beperkt tot enkele malen per dag.

10. Borg

A. Bij aankomst op de camping dient u aan onze medewerker contant een borgsom te betalen per accommodatie:

  • Voor de bungalowtenten en safaritenten is dit variërend van €50 tot €100
  • Voor een stacaravan €100 tot €200
  • Grand Lodge tent en stacaravan Premium €200

De exacte borg staat per accommodatie vermeld op het voucher dat u ontvangt na betaling van uw vakantie.

B. Op de dag van vertrek dient de accommodatie om 10.00 uur opgeruimd en schoon aan de medewerker van ons te worden overgedragen. Als alles in orde is bevonden door deze medewerker wordt de borgsom terugbetaald.

C. LET OP: Bij vertrek tussen 20.00 uur en 08.00 uur wordt € 20,- van de borg ingehouden. Het is belangrijk een afwijkend vertrektijdstip tijdig bij de medewerkers te melden.

D. Voor teruggave van de borg dient altijd uitgecheckt te worden bij de medewerkers ter plaatse.

E. U dient zelf de eindschoonmaak te verzorgen. Het is niet mogelijk om deze eindschoonmaak af te kopen m.u.v. bepaalde stacaravans waarbij dit expleciet genoemd wordt.

11. Reisdocumenten

U bent zelf verantwoordelijk voor het beschikken over de geldige reisdocumenten (paspoort en/of ID kaart) die voor uw bestemming zijn vereist. Kinderen van alle leeftijden hebben een eigen reisdocument nodig, ongeacht naar welk land u reist.

12. Bijplaatsen slaaptentje (bijzettentje)

A. Het bijplaatsen van een eigen slaaptentje (bijzettentje) dient u bij boeking op te geven en kan niet gebruikt worden om het maximum aantal personen per accommodatie te overschrijden.

B. Omdat op de diverse campings de grootte van de plaats verschillend is, kan het voorkomen dat bijplaatsen niet mogelijk/toegestaan is.

C. Bij aankomst op de camping dient u uw voucher te kunnen tonen waarop staat dat u toestemming heeft om een bijzettentje te plaatsen.

13. Huisdieren

A. Op een aantal campings zijn huisdieren, tegen betaling, toegestaan in de bungalowtenten en safaritenten. Daarbij geldt een maximum van 1 huisdier per bungalowtent of safaritent. Op de desbetreffende campingpagina wordt aangegeven of het meebrengen van een huisdier in de specifieke stacaravan wel of niet toegestaan is. Op een aantal campings (voornamelijk in Frankrijk) zijn honden uit de eerste en tweede categorie niet toegestaan.

B. Wilt u uw huisdier meenemen, zorg dan voor geldige inentingspapieren, overleg dit bijtijds met uw dierenarts (min. 1 maand voor vertrek). Houdt u er rekening mee, dat het dier op de camping altijd aangelijnd moet zijn en dat u het dier buiten de camping uitlaat.

C. Wij rekenen €9 per nacht voor het meebrengen van een huisdier.

D. Het is niet toegestaan huisdieren zonder toezicht in de accommodatie achter te laten. Voor eventuele schade en/of verontreiniging is de eigenaar van het dier aansprakelijk.

14. Logés

Indien er logés komen bij een bungalowtent Grey dient er op de camping € 5,00 p.p.p.n. bij het gastechtpaar betaald te worden. Logés hebben geen recht op een eigen bed.

15. Verblijf op de camping

A. Een kampeervakantie is een vakantie in de natuur, dat wil zeggen dat een bungalowtent of een stacaravan geen huis is. Het is dan ook goed om er rekening mee te houden, dat geluiden binnen veel beter hoorbaar zijn voor uw omgeving, zoals u ook de omgevingsgeluiden beter hoort. Vooral in het hoogseizoen kan er geluidsoverlast voorkomen. Ventilatieapparatuur en/of airconditioners kunnen geluidsoverlast veroorzaken. ViaLora heeft hier helaas geen invloed op.

B. Een bungalowtent of stacaravan heeft ook eerder last van ongewenste bezoekers, zoals insecten, muizen of mollen; dit is geen gevolg van onhygiënische toestanden, maar van de omgeving waarin u zich bevindt.

C. Bij ernstige overlast kunt u onze medewerker raadplegen, die heeft meestal wel een oplossing.

16. Gewoontes in het buitenland

A. Een vakantie in het buitenland betekent andere mensen, andere gewoontes en nog meer zaken die anders zijn dan u thuis gewend bent. Ter voorbereiding wordt het aangeraden om u in te lezen over uw bestemming. Stel u flexibel op en houd er rekening mee dat veel zaken in een ander tempo gebeuren dan u en wij zouden willen. Reparaties kunnen soms langer op zich laten wachten dan u gewend bent. Met een beetje begrip en niet te hoge verwachtingen kunt u zich ergernis besparen.

B. U dient er rekening mee te houden dat er bouwactiviteiten kunnen plaats vinden op of rondom de camping/het vakantiepark. Voor meer hierover zie 21. Bouwactiviteiten.

17. Plaatsen partytent

Op een aantal campings heeft ViaLora bij de accommodatie een partytent geplaatst. Het is niet toegestaan om zelf een partytent bij de accommodatie op te stellen.

18. Munten voor (warm) water

Het kan voorkomen dat u op een camping munten dient te kopen voor (warme) douches en (warm) water. Deze kosten zijn voor uw eigen rekening.

19. Minder validen

Hoewel de meeste campings voorzieningen hebben voor minder validen achten wij dit type vakantie toch minder geschikt en raden wij het verblijf af.

20. Op vakantie buiten het hoogseizoen?

A. Wij bieden u natuurlijk ook vakanties buiten het hoogseizoen. Heerlijk rustig op vakantie zonder al te veel andere toeristen om u heen. Het kan echter wel voorkomen dat bepaalde faciliteiten nog niet of niet meer geopend zijn, denk hierbij bijvoorbeeld aan het zwembad, het restaurant of de winkel. Wij raden u aan hier rekening mee te houden.

B. Seizoensverschillen kunnen de faciliteiten van de camping/het vakantiepark , excursies, bezienswaardigheden, vervoersverbindingen als wel de directe omgeving beïnvloeden.

21. Bouwactiviteiten

Van grote en geplande bouwactiviteiten op of rondom een camping of vakantiepark worden wij doorgaans op de hoogte gesteld. Mocht dit zich voor doen, zullen wij u daar zo spoedig mogelijk over informeren. Soms komt het voor dat lokale overheden of de camping/het vakantiepark zelf start met bouwactiviteiten op of rondom de camping/het vakantiepark waarvan wij niet op de hoogte worden gesteld. Voor eventueel ongerief of ongemak, dat voort komt uit deze bouwactiviteiten, kunnen wij geen aansprakelijkheid aanvaarden.

22. Internet/Wifi

Sommige campings/vakantieparken bieden (draadloos) internet (Wifi). Op sommige campings/vakantieparken word dit kosteloos aangeboden, bij andere campings/vakantieparken zijn hier kosten aan verbonden. Details over het internet kunt u vinden/opvragen bij de receptie van de camping/het vakantiepark. ViaLora is niet verantwoordelijk voor eventueel niet werkende Wifi en/of extra kosten. Veelal is de internet verbinding niet geschikt voor zakelijke doeleinden.

23. Nederlandssprekende beheerders

A. Op de meeste ViaLora campings zijn Nederlandssprekende beheerders aanwezig. Dit is niet het geval op camping Bella Sardinia (Sardinië, Italië) hier wordt u ingecheckt door de campingreceptie. Op campings in Kroatië zijn geen Nederlandssprekende beheerders aanwezig.

B. ViaLora biedt u ook een groot aantal campings en accommodaties aan via partner tour operators. Deze campings worden niet altijd beheerd door Nederlandssprekende beheerders. Voor vragen hierover kunt u contact met ons opnemen.

Overig

24. Beschikbaarheid

A. Indien de gereserveerde accommodatie niet kan worden geboden (ter beoordeling van ons), zullen wij de aanmelder hieromtrent omgaand informeren en deze een zo gelijkwaardig mogelijk alternatief aanbieden.

B. Indien de aanmelder hiervan geen gebruik maakt, zullen wij binnen 10 werkdagen voor terugbetaling van alle ontvangen betalingen zorg dragen.

C. Indien wij in de periode van 10 dagen voor de in de aankomstdatum in de accommodatie de aanmelder informeren dat de gereserveerde accommodatie niet kan worden geboden, verplichten wij ons ervoor te zorgen dat de betrokken aanmelder naast terugbetaling van de ontvangen betalingen, ook een vergoeding wordt geboden gelijk aan 10% van de reissom, met een maximum van € 50,- per persoon.

25. Aansprakelijkheid/gedragsregels

A. Wij kunnen geen aansprakelijkheid aanvaarden voor verlies, diefstal, schade of letsel, berokkend aan of door gebruikers van de via ons geboden accommodatie, hoe deze schade of dit letsel ook is ontstaan. Deelname aan activiteiten, georganiseerd op of door de camping, geschiedt geheel voor eigen risico.

B. Gebruikers van de via ons geboden accommodatie dienen de gedragsregels te respecteren, welke de campinghouder nageleefd wenst te zien door de op zijn terrein aanwezige gasten. De gebruiker van de via ons aangeboden accommodatie die hinder of overlast veroorzaakt of kan gaan opleveren, kan eventueel na een waarschuwing, uit de accommodatie verwijderd worden en uitgesloten van verder verblijf in de accommodatie door de campingeigenaar of de vertegenwoordiger ter plaatse van ons, dit zonder recht op terugbetaling.

C. Uitspraken van medewerkers van ons, in welke functie dan ook, betreffende aansprakelijkheid van ons, binden ons niet.

D. Indien een medewerker van ons door ziekte of andere dringende redenen verhinderd is zijn/haar werk te doen, zal er zo spoedig mogelijk voor vervanging worden gezorgd. In het geval dat dit niet direct geregeld kan worden, accepteren wij geen aansprakelijkheid voor eventueel hieruit voortvloeiende kosten.

E. Roken: In onze tenten en stacaravans is het niet toegestaan om te roken.

F. De gereserveerde accommodatie, de inventaris ervan en de plaats op de camping mogen uitsluitend gebruikt worden door de personen, die vermeld staan op de reserveringsbevestiging.

26. Niet helemaal tevreden?

A. Het reisprogramma is, evenals de overige informatie die de aanmelder wordt toegestuurd, met de grootst mogelijke zorg samengesteld. Er is alles aan gedaan om een zo compleet mogelijk beeld te geven van de accommodatie en de bestemmingen. Mocht het gebodene desondanks niet overeenkomstig de verwachtingen zijn, waarbij ook de gebruiken en de gewoonten van het land en de plaats waar de accommodatie wordt geboden in acht worden genomen, dient de gebruiker van de accommodatie de plaatselijke vertegenwoordiging hiervan op de hoogte te stellen. Indien u dit niet doet, kunnen wij uw klacht achteraf niet in behandeling nemen. De plaatselijke vertegenwoordiging zal trachten een aanvaardbare oplossing te vinden.

B. Indien desondanks aanleiding voor een gerechtvaardigde klacht blijft bestaan, dient deze uiterlijk binnen 8 weken na de laatste overnachting in de accommodatie schriftelijk (email is acceptabel) te worden ingediend, t.a.v. afd. Cliëntenservice. Klachten die buiten deze termijn naar ons worden gezonden worden niet in behandeling genomen.

C. Als het zich voor doet dat u extra kosten maakt ten gevolge van onvolkomenheden dient u een betaalbewijs te bewaren. Doet u dit niet kunnen wij deze kosten niet vergoeden.

D. Heeft u geboekt via een reisbureau/tour operator dient u uw klacht in te dienen bij uw boekingskantoor.

E. ViaLora is niet verantwoordelijk voor invloeden van buitenaf zoals o.a. weersomstandigheden, bouw of onderhoudsactiviteiten ter plaatse, ongedierte, geluids-, stank- of wateroverlast, werking van campingfaciliteiten (o.a. zwembad en Wifi) en omstandigheden waarvoor de verantwoording bij de campingeigenaar ligt. Hiervoor kunnen wij dan ook geen aansprakelijkheid aanvaarden.

27. Overmacht

Werkonderbrekingen, stakingen, etc. die lokaal, regionaal of landelijk worden georganiseerd, kunnen wij geen verantwoordelijkheid accepteren, mocht dit uw vakantie negatief beïnvloeden. In dit soort overmacht situaties staan ook wij machteloos.

28. Prijzen

A. De in dit programma vermelde prijzen zullen, behoudens eventuele publicatiefouten, niet voorziene BTW-toeslagen en werkelijk evidente vergissingen, ongewijzigd blijven gedurende de gehele geldigheidsperiode van dit programma. De prijzen zijn geldig bij voorafgaande reservering. De aanbiedingen gelden niet bij boekingen ter plaatse op de camping.

B. De informatie is gebaseerd op gegevens van derden, zoals bekend per 01-12-2018. De prijzen op de website van ViaLora zijn niet bindend. ViaLora behoudt zich het recht voor de prijzen en kortingsregelingen te wijzigen en/of een toeslag in rekening te brengen. Bij boeking wordt u in kennis gesteld van de dan geldende prijs.

C. De op uw bevestiging/factuur vermelde prijs is bindend. Van prijskortingen en/of speciale aanbiedingen kan geen gebruik meer worden gemaakt indien de bevestiging/factuur door ViaLora naar u is verzonden.

D. Lokale heffingen voor onze campings in Italië, Duitsland, Spanje en Kroatië betaalt u ter plaatse.

E. Indien u akkoord gaat met onze algemene boekingsvoorwaarden gaat u ook akkoord met de algemene voorwaarden van de door Lora aangeboden reis- en/of annuleringsverzekering.
Naar boven