Algemene boekingsvoorwaarden

Deze algemene boekingsvoorwaarden zijn geldig voor alle boekingen gemaakt op of na 2 december 2024

Bekijk hier de algemene boekingsvoorwaarden die gelden voor boekingen gemaakt voor 2 december 2024

Boeken

1. Hoe boekt u?

U kunt telefonisch of via internet reserveren. ViaLora heeft de volgende gegevens van de hoofdboeker nodig voor een reservering:

  • Achternaam
  • Adresgegevens
  • E-mailadres
  • (mobiel) telefoonnummer

In sommige gevallen heeft ViaLora ook de voor- en achternaam en geboortedatum van alle deelnemers nodig. Daarnaast kunnen wij ook vragen of u een verzekering wilt afsluiten en/of optionele extra’s wilt bijboeken, zoals een babypakket of het meenemen van een huisdier.

2. Reservering

A. Na iedere reservering ontvangt u automatisch per e-mail een bevestiging van uw reservering. ViaLora kan de bevestiging binnen 48 uur herroepen. U dient zelf de bevestiging/factuur te controleren op juistheid. De aanmelder is hoofdelijk aansprakelijk.

B. De indeling en beschikbaarheid van ViaLora is berekend op basis van aansluitende reserveringen.

C. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om het correcte aantal reizigers te reserveren. Indien u met méér personen op de camping arriveert dan dat op uw reserveringsbevestiging vermeld staat, is het mogelijk dat het afwijkende aantal personen de toegang tot de accommodatie wordt ontzegt.

D. Voor sommige accommodaties en campings zijn er restricties van toepassing omtrent het aantal volwassenen en kinderen tot een bepaalde leeftijd (zie artikel 2, lid E, F en G). U bent zelf verantwoordelijk om deze restricties in acht te nemen. ViaLora behoudt zich het recht voor om reserveringen van gasten te weigeren of te herroepen die niet aan de leeftijdsrestricties voldoen.

E. Reserveringen voor jongeren (< 21 jr.) zonder dat die begeleid worden door voor hen verantwoordelijke personen accepteert ViaLora niet.

F. Voor enkele accommodaties worden strengere voorwaarden gehanteerd voor het toelaten voor gasten tot 25 jaar. Dit geldt onder andere voor, maar daartoe niet beperkt: Bungalowtent en Lodgetent type Grey. Dit geldt ook voor alle Estivo stacaravans.

G. Enkele campings accepteren geen groepen onder de 25 jaar. Dit geldt onder andere voor de volgende campings: El Delfin Verde Playa D'Aro, Ca'Savio, Val de Bonnal en Cisano San Vito. Camping Portofelice accepteert geen groepen onder de 30 jaar.

H. Wanneer een accommodatie dermate laag geprijsd is dat de klant hier zelf twijfel bij kan hebben, is dit te zien als een evident gemaakte fout. Kennelijke onaannemelijke vergissingen of fouten in prijsstellingen geven ViaLora het recht de overeenkomst hierop aan te passen of de boeking te annuleren.

I. Indien u een vakantie “op aanvraag” boekt, dan wordt deze beschouwd als een definitieve reservering en is de boekingsovereenkomst bindend; een aanvraag kan niet kosteloos worden geannuleerd. Pas na het versturen van de gespecificeerde reserveringsbevestiging is ViaLora gehouden aan de reservering, onverminderd de betalingsverplichting van de aanmelder.

3. Inbegrepen bij een reservering

Bij de prijzen van accommodaties is inbegrepen:

  • Staangeld.
  • Gebruik van gas.
  • Elektra.
  • Watergebruik (met uitzondering van bijvoorbeeld warme douches en wasmachines).
  • Faciliteiten aangeboden door de camping, behalve de faciliteiten die apart verhuurd worden (bijvoorbeeld: tennisbaan, fietsen, visvijvers, minigolf, internet, etc.).

4. Niet inbegrepen bij een reservering

Bij de prijzen van accommodaties is niet inbegrepen:

  • Reserveringskosten.
  • Lokale heffingen (waaronder toeristenbelasting).
  • Optionele extra’s (waaronder kinderartikelen of een huisdier).
  • Verplichte extra’s (waaronder schoonmaakkosten).
  • Verzekeringen.
  • Betaalde campingfaciliteiten.

5. Betaling

  • Lid A heeft betrekking op reguliere reserveringen, waarbij de reserveringsdatum buiten 8 weken voor aankomst in de accommodatie ligt.
  • Lid B heeft betrekking op last-minute reserveringen, waarbij de reserveringsdatum binnen 8 weken voor aankomst in de accommodatie ligt.
  • Lid C heeft betrekking op alle gemaakte reserveringen.

A. U dient een aanbetaling te voldoen gelijk aan 30% van de totale huursom, met een minimum van € 100,-, de annuleringsverzekering premie en reserveringskosten. De aanbetaling dient uiterlijk 7 dagen na datum van reservering te zijn voldaan, de exacte betalingsdatum staat vermeld op de reserveringsbevestiging. Pas na ontvangst van de aanbetaling is ViaLora gehouden aan de reservering, onverminderd de betalingsverplichting van de aanmelder. Het restant van de reissom dient uiterlijk 8 weken voor aankomst in de accommodatie te zijn voldaan. Indien de aanbetaling en/of het restantbedrag niet binnen de gestelde termijnen is voldaan, behoudt ViaLora het recht voor de reservering te annuleren en is de aanmelder aansprakelijk voor de annuleringskosten (zie annuleringsvoorwaarden, artikel 8).

B. U dient de gehele reissom onmiddellijk te voldoen. Indien de betaling niet binnen de gestelde termijn is voldaan, behoudt ViaLora het recht voor de reservering te annuleren en is de aanmelder aansprakelijk voor de annuleringskosten (zie annuleringsvoorwaarden, artikel 8).

C. U dient altijd het volledige bedrag voldaan te hebben vóór aankomst in de accommodatie. Na ontvangst van het volledige bedrag ontvangt de aanmelder het voucher (per e-mail) van ViaLorat. Bij nalatige betaling komen alle kosten, zowel de gerechtelijke als buitengerechtelijke, voor rekening van de aanmelder en zal tevens in rekening worden gebracht de wettelijke rente over het nog openstaande bedrag vanaf de maand na de betalingsdatum, zoals vermeld op de reserveringsbevestiging.

6. Preferenties en essenties

A. Speciale wensen, oftewel preferenties, ten aanzien van het gepubliceerde aanbod dienen gelijktijdig met of na reservering kenbaar gemaakt te worden (per telefoon of e-mail). Preferenties kunnen nimmer worden gegarandeerd. Aan preferenties kunt u geen rechten ontlenen.

B. Indien een wens van essentieel belang is, dan dient deze als essentie doorgeven te worden. Voor een essentie betaalt u € 25,- per accommodatie. De haalbaarheid van een essentie wordt door ViaLora gecontroleerd. Indien ViaLora een bevestigde essentie niet kan honoreren dan ontvangt u € 50,- per accommodatie retour.

C. Onder de preferentie of essentie “naast elkaar” verstaat ViaLora tevens “tegenover elkaar”, “schuin tegenover elkaar”, “met de ruggen tegen elkaar” en “achter elkaar”.

D. Voor sommige accommodaties, aangeboden via partner touroperators, gelden andere kosten voor een essentie. De exacte kosten worden kenbaar gemaakt ten tijde van het doorgeven van een essentie.

E. Een preferentie mag niet als voorwaarde voor behoud van de reservering worden gehanteerd.

7. Wijzigingsvoorwaarden

A. Het is mogelijk, op basis van beschikbaarheid, om de camping, periode of de accommodatie te wijzigen. Per wijziging berekent ViaLora € 25,- wijzigingskosten. Een wijziging kan resulteren in een meerprijs of een deelannulering (voor deelannuleringen zijn de annuleringsvoorwaarden van toepassing, zie artikel 8).

B. Indien u wijzigt naar een camping/accommodatie/periode met een hogere reissom, dan worden de meerkosten aan u doorbelast. Wijzigt u naar een camping/accommodatie/periode met een lagere reissom, dan heeft u geen recht op restitutie over het verschil in prijs.

C. Indien u een Bungalowtent Green, Blue, Sand, GlamLodge, GlamLodge Premium, GlamLodge Royal, Duynlodge, Safaritent Taupe, Caramel, Ecru, Olive, Ivory, Almond, Lemon, Emerald, Grand Lodgetent, Stacaravan Lime, Mango of Mango Premium heeft gereserveerd dan kunt u alleen wijzigen naar een accommodatie binnen dit assortiment. Indien de accommodatie een accommodatie betreft aangeboden via een partner touroperator dan kunt u alleen wijzigen naar een accommodatie aangeboden via deze zelfde partner touroperator. ViaLora zal u ten tijde van wijziging over de betreffende mogelijkheden informeren.

D. Indien u wenst te wijzigen van een accommodatie in het assortiment van ViaLora (zie artikel 7, lid C) naar een accommodatie van een partner touroperator (of andersom), zijn de annuleringsvoorwaarden (zie artikel 8) van toepassing. ViaLora zal u hierover informeren.

E. Heeft u een accommodatie geboekt tegen vroegboekprijzen die op het moment van wijziging niet meer gelden, dan worden de actuele prijzen berekend. Indien de actuele prijs lager uitvalt heeft u geen recht op restitutie. Indien u een accommodatie heeft geboekt van een partner touroperator dan zijn afwijkende voorwaarden van toepassing, ViaLora zal u hierover schriftelijk informeren.

F. Voor wijzigingen gemaakt binnen 7 dagen na reservering worden geen kosten berekend, tenzij een reservering is gemaakt binnen 8 weken vóór aankomst in de accommodatie.

G. Voor wijzigingen ter plaatse brengt ViaLora € 25,- in rekening en worden ook eventuele meerkosten bij u in rekening gebracht.

H. Het is mogelijk tegen betaling van € 25,- om de reservering over te dragen aan een ander persoon. ViaLora heeft in dergelijke gevallen een schriftelijke bevestiging (per e-mail) nodig van zowel de aanmelder als de nieuwe hoofdboeker.

I. Wijzigen is enkel mogelijk binnen het desbetreffende seizoen, wijzigen naar een volgend jaar/seizoen is niet mogelijk.

J. Op wijzigingen, die een gedeeltelijke annulering inhouden zijn voor dat gedeelte de annuleringsvoorwaarden van toepassing. Een deelannulering betreft een verkorting van de reisperiode en/of de annuleringen van één of meerdere accommodaties binnen een reservering.

K. Enkel de aanmelder kan wijzigingen aanbrengen in de reservering.

8. Annuleringsvoorwaarden

A. Een annulering dient schriftelijk (per e-mail t.a.v. info@vialora.nl) ingediend te worden. ViaLora accepteert geen telefonische annuleringen.

B. Bij annuleringen tussen reserveringsdatum en 8 weken vóór aankomst in de accommodatie wordt 30% van de huursom, de reserveringskosten en indien van toepassing, de premie van de annuleringsverzekering in rekening gebracht.

C. Bij annuleringen tussen 8 weken vóór aankomst in de accommodatie en de dag van aankomst zelf wordt de volledige reissom in rekening gebracht.

D. Bij latere aankomst en/of eerder vertrek vindt geen restitutie plaats voor de niet gebruikte accommodatie.

E. Enkel de aanmelder kan een reservering schriftelijk annuleren.

9. Verzekeringen

De annuleringsverzekering(en) en de reisverzekering zijn ondergebracht bij een externe verzekeraar, deze partij beoordeelt uw schadeclaim. ViaLora heeft geen invloed op de uitspraak en accepteert derhalve geen aansprakelijkheid. Bekijk hier meer informatie over de verzekeringen.

Uw verblijf

10. Aankomst/vertrek/verblijf

A. Op de dag van aankomst staat de accommodatie vanaf 15.00 uur tot uw beschikking. U wordt verzocht zich tussen 15.00 en 17.00 uur op de camping te melden. Op de dag van vertrek is de uiterste vertrektijd 10.00 uur. Indien u een accommodatie heeft gereserveerd, aangeboden via een partner touroperator, dan is het mogelijk dat de aankomst- en vertrektijden verschillen. De exacte aankomst en vertrektijd staat per accommodatie vermeld op het voucher.

B. Indien u met het vliegtuig, per bus of met de trein naar uw vakantiebestemming reist dient u er rekening mee te houden dat u zelf verantwoordelijk bent voor het vervoer van het vliegveld, bushalte of treinstation naar de camping. Een nachtelijke aankomst op een camping is niet mogelijk. Indien u door een nachtvlucht en/of late avond vlucht zeer laat aankomt, is toegang tot de camping na 22.00 uur en voor 8.00 uur niet mogelijk.

11. Borg

A. Bij aankomst op de camping dient u aan de medewerker van ViaLora of partner touroperator contant een borgsom te betalen per accommodatie.
De exacte borgbedragen staan per accommodatie vermeld op het voucher.

B. Bij accommodaties aangeboden via (enkele) partnertouroperators is het mogelijk of verplicht om de borg per creditcard te betalen. Indien van toepassing staat dit vermeld op het voucher.

C. Op de dag van vertrek dient de accommodatie om uiterlijk 10.00 uur opgeruimd en schoon aan de medewerker van ViaLora of partner touroperator te worden opgeleverd. Indien alles in orde is bevonden door deze medewerker wordt de borgsom terugbetaald. Indien de accommodatie niet om uiterlijk 10.00 uur aan de medewerker is opgeleverd dan worden er extra kosten in rekening gebracht.

D. LET OP: Bij vertrek tussen 20.00 uur en 08.00 uur wordt € 20,- van de borg ingehouden. Het is verplicht een afwijkend vertrektijdstip tijdig bij de medewerkers te melden.

E. Voor teruggave van de borg dient altijd uitgecheckt te worden bij de medewerkers ter plaatse. Teruggave van de borg is uitsluitend ter plaatse mogelijk. Het is niet mogelijk om na uw verblijf terugstorting van uw borg te verlangen bij ViaLora.

12. Schoonmaak

A. De accommodatie wordt bij aankomst schoon opgeleverd. U dient bij vertrek de accommodatie schoon op te leveren, u dient de koelkast en afvalbak te legen en u dient de afwas te hebben gedaan.

B. Indien de accommodatie volgens lokaal geldende normen bij aankomst niet goed schoon is gemaakt, bent u verplicht dit direct bij de medewerker ter plaatse te melden om hen de kans te geven dit te verhelpen.

C. U dient zelf de eindschoonmaak te verzorgen. Het is niet mogelijk om de eindschoonmaak af te kopen m.u.v. bepaalde accommodaties, waarbij de eindschoonmaak bij reservering expliciet wordt genoemd.

D. Voor enkele accommodaties geldt een verplichte (betaalde) eindschoonmaak, de eindschoonmaak wordt kenbaar gemaakt ten tijde van reservering.

E. Indien de eindschoonmaak bijgeboekt is dan dient u de accommodatie bezemschoon op te leveren, de afwas gedaan te hebben en dient u de prullenbakken en koelkast geleegd te hebben.

13. Reisdocumenten

A. U bent zelf verantwoordelijk voor het beschikken over de geldige reisdocumenten (paspoort en/of ID kaart) die voor uw bestemming zijn vereist. Volwassenen en kinderen van alle leeftijden hebben te allen tijde een eigen reisdocument nodig, ongeacht naar welk land u reist.
Voor de meest actuele informatie omtrent reisdocumenten (zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vakantie-en-reizen/reisdocumenten).

B. Campings zijn verplicht hun gasten bij het inchecken te identificeren en registreren. Campings hanteren hun eigen regels omtrent de incheck van gasten. ViaLora is voor deze regels niet verantwoordelijk en kan hiervoor geen aansprakelijkheid aanvaarden.

14. Plaatsen bijzettentje / partytent

A. Het plaatsen van een eigen bijzettentje dient u bij uw reservering te vermelden. Indien u het bijzettentje niet heeft aangegeven bij reservering en het bijzettentje niet op het voucher vermeld staat, dan kan ViaLora niet garanderen dat u het bijzettentje kunt plaatsen.

B. Indien toegestaan en bevestigd bent u zelf verantwoordelijk voor het meenemen van een bijzettentje. Het is niet mogelijk om via ViaLora een bijzettentje te huren of te lenen.

C. Het bijzettentje mag niet gebruikt worden om het maximale aantal personen per accommodatie te overschrijden.

D. Omdat op alle campings de grootte van de plekken verschillend is, kan het voorkomen dat het plaatsen van een bijzettentje niet mogelijk/toegestaan is.

E. De maximale toegestane grootte van een bijzettentje is 2 x 2 meter.

F. Op enkele campings heeft ViaLora bij de accommodatie een partytent geplaatst. Het is niet toegestaan om zelf een partytent bij de accommodatie op te stellen.

15. Huisdieren

A. Op enkele campings en in sommige accommodaties zijn huisdieren toegestaan tegen betaling van € 10,- per nacht. Er geldt een maximum van twee huisdieren per accommodatie. Op enkele campings (voornamelijk in, maar daartoe niet beperkt: Frankrijk) zijn honden uit de eerste en tweede categorie (=aanvals- en waakhonden o.a. pitbull, Boerboel, Tosca, Amerikaanse Staffordshire Terrier, Rottweiller rashond) niet toegestaan.

B. In enkele ViaLora accommodaties zijn huisdieren toegestaan, dit verschilt per accommodatietype en staat beschreven op de website van ViaLora. Een huisdier dient vóór aankomst in de accommodatie bijgeboekt te zijn. Indien u een huisdier niet heeft aangemeld, behoudt ViaLora of de partner touroperator het recht voor om bijbehorende kosten (eventueel ter plaatse) in rekening te brengen.

C. Indien u een huisdier meebrengt in een accommodatie waarin deze niet is toegestaan of naar een camping waar deze niet is toegestaan behoudt ViaLora of de partner touroperator zich het recht voor om u de toegang tot de camping c.q. de accommodatie te ontzeggen.

D. U dient altijd een geldig inentingsbewijs van uw huisdier mee te nemen, zodat deze (op verzoek) getoond kan worden op de camping.

E. Houdt er rekening mee dat een huisdier op de camping altijd aangelijnd moet zijn en uitgelaten moet worden op de daarvoor aangewezen locaties.

F. Het feit dat huisdieren niet zijn toegestaan in bepaalde accommodaties biedt geen garantie dat de betreffende accommodaties huisdiervrij zijn.

G. Het is niet toegestaan huisdieren zonder toezicht in de accommodatie achter te laten. Voor eventuele schade en/of verontreiniging is de eigenaar van het huisdier aansprakelijk.

H. De aanmelder is te allen tijden verantwoordelijk en hoofdelijk aansprakelijk voor het huisdier.

16. Logés

Indien er logés tijdens uw verblijf verblijven dient u dit kenbaar te maken bij ViaLora of de medewerker ter plaatse. Logés mogen niet het maximum aantal personen per accommodatie overschrijden. Het is mogelijk dat er voor logés extra kosten in rekening worden gebracht.

17. Parkeren

A. Op de meeste campings is het mogelijk dat uw auto bij de accommodatie geparkeerd kan worden, dit kan echter niet worden gegarandeerd. Als regel geldt: één auto per accommodatie is toegestaan. Enkele campings, onder andere in, maar daartoe niet beperkt: Spanje, Italië en Nederland, hebben een centrale parkeerplaats.

B. De mogelijkheid bestaat dat er voor een parkeerplaats of een extra auto betaald dient te worden. Deze kosten dienen ter plaatse te worden voldaan. ViaLora heeft geen invloed op de hoogte van deze kosten.

C. Parkeren geschiedt te allen tijde op eigen risico.

18. Accommodaties

A. De afgebeelde foto’s van accommodaties zijn bedoeld om u een algemene indruk te geven van wat u van de accommodatie kunt verwachten. Het is mogelijk dat uw gereserveerde accommodatie hiervan afwijkt door bijv. een andere kleurstelling, inrichting, uitzicht etc. Het is niet mogelijk om op basis van weergegeven foto’s rechten te ontlenen.

B. Houdt u er rekening mee dat de bedden in de aangeboden accommodaties minder comfortabel kunnen zijn dan uw eigen bed.

C. Voor elke accommodatie geldt een maximum aantal personen, dit wordt per accommodatie op de website van ViaLora vermeld. Het weergegeven maximum aantal personen is inclusief baby’s en mag nimmer overschreden worden (zie artikel 2, lid c).

D. De gereserveerde accommodatie, de inventaris ervan en de plaats op de camping mogen uitsluitend gebruikt worden door de personen die vermeld staan op de reserveringsbevestiging.

19. Verblijf op de camping

A. Houdt u er rekening mee dat omgevingsgeluiden tijdens uw vakantie beter hoorbaar zijn. Vooral in het hoogseizoen kunt u geluidshinder ondervinden van o.a. ventilatie apparatuur en/of airconditioners, campingfaciliteiten (zoals animatie), huisdieren, campingverkeer en andere campinggasten. ViaLora heeft geen invloed op dergelijke geluidsoverlast en accepteert derhalve geen aansprakelijkheid.

B. Een kampeervakantie is een vakantie in de natuur. Een bungalowtent of stacaravan heeft eerder last van ongewenste bezoekers, zoals insecten, muizen of mollen. Dit is inherent aan de omgeving waarin u zich bevindt. ViaLora heeft geen invloed op dergelijke ongemakken en accepteert derhalve geen aansprakelijkheid. ViaLora rekent op uw begrip.

C. ViaLora is niet verantwoordelijk voor invloeden van buitenaf zoals o.a. weersomstandigheden, bouw- of onderhoudsactiviteiten ter plaatse, ongedierte, geluids-, stank- of wateroverlast, werking van campingfaciliteiten (o.a. zwembad en Wifi) en omstandigheden waarvoor de verantwoording bij de campingeigenaar of de lokale overheid ligt. Hiervoor kan ViaLora geen aansprakelijkheid aanvaarden.

20. Bouwactiviteiten

A. Over grote en geplande bouwactiviteiten op of rondom een camping wordt ViaLora doorgaans geïnformeerd. Indien bouwactiviteiten voorkomen, zal ViaLora u daar zo spoedig mogelijk over informeren. Soms komt het voor dat lokale overheden of campings zelf starten met bouwactiviteiten op of rondom de camping, waarvan ViaLora niet op de hoogte gesteld is.

B. Over het algemeen voeren campings werkzaamheden uit buiten het seizoen. Hierbij wordt een verwachte einddatum aan ViaLora gemeld. Het kan voorkomen dat werkzaamheden uitlopen door o.a. weersomstandigheden of werkonderbrekingen.

C. ViaLora is niet aansprakelijk voor eventueel ongerief of ongemak dat voortkomt uit bouwactiviteiten en de gevolgen daarvan.

21. Gewoontes in het buitenland

A. Houdt u er rekening mee dat in andere landen andere regels, wetten, gewoontes en/of culturen gelden. Ter voorbereiding adviseert ViaLora u om u goed te informeren over uw bestemming.

B. Houdt u er rekening mee dat in het buitenland soms zaken in een ander tempo gebeuren dan u en ViaLora zouden wensen. Reparaties kunnen hierdoor soms langer op zich laten wachten dan u gewend bent. ViaLora vraagt hiervoor uw begrip.

C. In het buitenland kent men diverse lokale, regionale en nationale feestdagen. Het is mogelijk dat gedurende uw vakantie in het betreffende land feestdagen worden gevierd en dat hierdoor faciliteiten, winkels, musea etc. of andere bezienswaardigheden gesloten zijn. Ook kan er een beperkte dienstregeling gelden voor het openbare vervoer. ViaLora heeft hier geen invloed op en accepteert derhalve geen aansprakelijkheid.

22. Mindervaliden

Het is de plicht van de aanmelder om ViaLora te informeren over eventuele beperkingen binnen het reisgezelschap. Indien u ViaLora hierover informeert zal ViaLora trachten u zo goed mogelijk te assisteren binnen alle redelijkheid en billijkheid. Hoewel de meeste campings voorzieningen hebben voor mindervaliden, hebben de accommodaties dit niet of nauwelijks. ViaLora kan geen aansprakelijkheid accepteren omtrent problemen die hieruit ontstaan. ViaLora rekent op uw begrip.

23. Op vakantie buiten het hoogseizoen?

A. Indien u buiten het hoogseizoen op vakantie gaat houdt u er dan rekening mee dat het kan voorkomen dat bepaalde faciliteiten nog niet of niet meer geopend zijn. Denkt u hierbij bijvoorbeeld aan het zwembad, het restaurant of de campingwinkel.

B. Het campingmanagement kan besluiten een faciliteit later te openen of eerder te sluiten. Dit kan in tegenstelling zijn tot de informatie zoals getoond op de website van ViaLora tijdens reservering. Het campingmanagement kan hiertoe besluiten door bijvoorbeeld extreme weersomstandigheden en/of de bezettingsgraad. ViaLora heeft geen invloed op dergelijke besluiten van het campingmanagement en accepteert derhalve geen aansprakelijkheid.

24. Internet/Wifi

A. De meeste campings bieden draadloos internet (Wifi). Op enkele campings wordt deze faciliteit kosteloos aangeboden, bij andere campings zijn hier kosten aan verbonden. Details over het draadloos internet kunt u vinden/opvragen bij de receptie van de camping.

B. Ontvangst van de Wifi is veelal alleen bij campingreceptie of het restaurant/terras en is over het algemeen (vooral in het hoogseizoen) langzamer dan u thuis gewend bent. Wifi op campings is veelal niet geschikt voor zakelijke doeleinden.

C. ViaLora is niet aansprakelijk voor eventueel niet werkende Wifi en bijbehorende kosten.

25. Beheerders

A. Op de meeste campings met zijn er beheerders aanwezig. Op enkele campings wordt u ingecheckt door de campingreceptie. Indien dit van toepassing is, wordt dit vermeld op uw voucher.

B. ViaLora biedt ook campings en accommodaties aan via partner touroperators. Op deze campings kunnen wij niet garanderen dat er beheerders van de touroperator aanwezig zijn.

26. Kampeerplaatsen

A. De kampeerplaatsen op de camping krijgt ViaLora door het camping management toegewezen. Kampeerplaatsen van de door ViaLora aangeboden accommodaties kunnen verschillen in grootte en vorm, ook op dezelfde camping. ViaLora heeft beperkte invloed op de ligging, grootte etc. van de plaatsen.

B. Kampeerplaatsen van de door ViaLora aangeboden accommodaties op de campings kunnen wijzigen t.o.v. het jaar ervoor.

27. Beschikbaarheid

A. Indien de gereserveerde accommodatie niet kan worden geboden, zal ViaLora u hierover informeren en zal u (ter beoordeling van ViaLora) een zo gelijkwaardig mogelijk alternatief aanbieden.

B. Indien u geen gebruik maakt van het geboden alternatief, zal ViaLora binnen 10 werkdagen zorg dragen voor de terugbetaling van alle ontvangen betalingen.

C. Indien ViaLora u in de periode van 10 dagen vóór de aankomstdatum in de accommodatie informeert dat de gereserveerde accommodatie niet geboden kan worden, verplicht ViaLora zich dat de aanmelder naast terugbetaling van de ontvangen betalingen, ook een vergoeding wordt geboden gelijk aan 10% van de reissom, met een maximum van € 50,- per persoon. Dit artikel is enkel van toepassing op reserveringen buiten de herroepingsperiode van ViaLora (zie artikel 30, lid A).

28. Aansprakelijkheid/gedragsregels

A. ViaLora kan geen aansprakelijkheid aanvaarden voor verlies, diefstal, schade of letsel, berokkend aan of door gebruikers van de via ViaLora geboden accommodatie, hoe deze schade of dit letsel ook is ontstaan. Gebruik van faciliteiten of deelname aan activiteiten, georganiseerd op of door de camping, geschiedt geheel voor eigen risico.

B. Gebruikers van de ViaLora accommodaties dienen de gedragsregels te respecteren, welke de campinghouder nageleefd wenst te zien worden door de op zijn terrein aanwezige gasten. De gebruiker van de via ViaLora aangeboden accommodatie die hinder of overlast veroorzaakt of kan gaan opleveren, kan eventueel na een waarschuwing, uit de accommodatie of van het campingterrein verwijderd worden en worden uitgesloten van verder verblijf in de accommodatie of op het campingterrein door de campingeigenaar of de vertegenwoordiger ter plaatse, dit zonder recht op terugbetaling of compensatie.

C. Uitspraken van medewerkers van ViaLora betreffende aansprakelijkheid binden ViaLora niet. De campingmedewerkers van ViaLora zijn niet gerechtigd uitspraken te doen aangaande aansprakelijkheden van ViaLora.

D. Indien een campingmedewerker van ViaLora door ziekte of andere dringende redenen verhinderd is zijn/haar werk te doen, zal er zo spoedig mogelijk voor vervanging worden gezorgd. In het geval dat dit niet direct geregeld kan worden, accepteert ViaLora geen aansprakelijkheid voor eventueel hieruit voortvloeiende kosten.

E. In de door ViaLora aangeboden accommodaties is het niet toegestaan te roken.

F. Het opladen van grote elektrische apparaten, zoals e-steps en e-bikes, is niet toegestaan in de door ViaLora aangeboden accommodaties. Gasten worden verzocht deze apparaten op de daarvoor bestemde oplaadpunten op de camping op te laden, wanneer deze beschikbaar zijn. Houd er rekening mee dat niet alle campings over dergelijke oplaadpunten beschikken.

G. Kennelijke fouten of vergissingen op de website van ViaLora binden ViaLora niet. ViaLora behoudt het recht voor deze (zet-)fouten te wijzigen.

H. Plattegronden verstrekt door ViaLora zijn te allen tijde onder voorbehoud van wijzigingen. Informatie op plattegronden kan tijdens of buiten een seizoen gewijzigd zijn. Afmetingen van plaatsen weergegeven op plattegronden kunnen afwijken van de daadwerkelijke plaatsen. Er kunnen geen rechten aan worden ontleend.

I. Het Nederlands recht is van toepassing op de overeenkomsten die op basis van deze verkoopvoorwaarden zijn gesloten, worden gewijzigd of aangevuld, tenzij op grond van dwingende regels ander recht van toepassing is.

29. Overmacht

Voor werkonderbrekingen, stakingen, etc. die lokaal, regionaal, nationaal of internationaal worden georganiseerd, kan ViaLora geen aansprakelijkheid accepteren. In dergelijke overmachtsituaties staat ook ViaLora machteloos. In geval van overmacht of onvoorziene omstandigheden kan ViaLora de reservering opzeggen. Onder onvoorziene omstandigheden en overmacht wordt o.a. verstaan dat de accommodatie in zodanige staat is dat deze niet meer geschikt is voor verhuur (bijvoorbeeld door wateroverlast of (bos)brand).

30. Calamiteiten

In het geval van uitzonderlijke calamiteiten, zoals bijvoorbeeld politieke onrust, natuurgeweld (o.a. aardbevingen, (bos-)branden) en gezondheidsrisico's behoudt ViaLora zicht het recht voor om u een alternatieve accommodatie en/of camping aan te bieden, ter beoordeling van ViaLora. Indien u op eigen initiatief uw reservering wenst te wijzigen of annuleren zijn de gebruikelijke wijzigings-/annuleringsvoorwaarden van toepassing (zie artikel 7 en 8).

31. Niet helemaal tevreden?

A. De reisbescheiden, evenals de overige informatie die de aanmelder wordt toegestuurd, is met de grootst mogelijke zorg samengesteld. Er is alles aan gedaan om een zo compleet mogelijk beeld te geven van de accommodaties en de bestemmingen. Mocht het gebodene desondanks niet overeenkomstig uw verwachtingen zijn, waarbij ook de gebruiken en de gewoonten van het land en de plaats waar de accommodatie wordt geboden in acht worden genomen, dient u de medewerker ter plaatse of de plaatselijke vertegenwoordiging hiervan op de hoogte te stellen. Indien u dit niet doet, kan ViaLora uw klacht achteraf niet in behandeling nemen. De plaatselijke vertegenwoordiging zal trachten een aanvaardbare oplossing te vinden.

B. Indien aanleiding voor een gerechtvaardigde klacht blijft bestaan, dient deze uiterlijk binnen 8 weken na de laatste overnachting in de accommodatie schriftelijk (per e-mail) te worden ingediend, t.a.v. afd. Cliëntenservice (info@vialora.nl). Klachten die buiten deze termijn naar ViaLora worden gezonden worden niet in behandeling genomen. Telefonische klachten en klachtmeldingen op een social media kanaal kan ViaLora niet in behandeling nemen.

C. Indien na overleg met ViaLora u extra kosten moet maken ten gevolge van onvolkomenheden dient u een betaalbewijs te bewaren. Alleen wanneer u dit doet kan ViaLora deze kosten vergoeden.

D. Indien u heeft geboekt via een tussenpersoon in de vorm van een reisbureau en/of touroperator dient u uw klacht in te dienen bij uw boekingskantoor.

32. Prijzen

A. De vermelde prijzen in het ViaLora programma zijn, behoudens eventuele publicatie fouten, niet voorziene BTW-toeslagen en werkelijk evidente vergissingen. In voorkomende gevallen kan de bevestiging binnen 48 uur herroepen worden door ViaLora. Aanbiedingen gelden niet bij reserveringen gemaakt ter plaatse op de camping.

B. Weergegeven informatie is gebaseerd op gegevens van derden.

C. De weergegeven prijzen op de website van ViaLora binden ViaLora niet. ViaLora behoudt zich het recht voor om prijzen en kortingsregelingen te wijzigen en/of een toeslag in rekening te brengen. U wordt ten tijde van reservering in kennis gesteld van de dan geldende prijs.

D. De op uw bevestiging/factuur vermelde prijs is bindend. Van prijskortingen en/of speciale aanbiedingen kan geen gebruik meer worden gemaakt nadat de bevestiging/factuur door ViaLora aan u is verstuurd.

E. Voor een verblijf op een camping dienen lokale heffingen betaald te worden. Het verschilt per camping of de lokale heffingen bij reservering betaald dienen te worden of ter plaatse. U wordt hier ten tijde van reservering van op de hoogte gesteld.

F. De vermelde lokale heffingen op de website van ViaLora zijn onder voorbehoud van wijzigingen. Het kan tijdens een seizoen voorkomen dat campings lokale heffingen invoeren of wijzigen. Omdat de lokale heffingen door de plaatselijke overheden worden ingesteld kunnen deze later worden ingevoerd of aangepast.

G. De meeste campings beschikken over tal van faciliteiten om u een fantastische vakantiebeleving te bieden. Zwembad(en), speeltuin, animatie, een eigen strand, wifi, wasserette en bijv. sportmogelijkheden zijn voorbeelden daarvan. Het kan zijn dat u voor sommige van deze faciliteiten moet betalen. Op deze kosten, die door de campingeigenaar worden vastgesteld, heeft ViaLora geen invloed. Deze kosten kunnen wisselen per seizoen. Indien bekend publiceert ViaLora wanneer faciliteiten tegen betaling zijn en in enkele gevallen publiceert ViaLora tevens de hoogte van de kosten. Deze informatie is echter altijd onder voorbehoud van wijzigingen die tijdens of buiten een seizoen kunnen voorkomen. ViaLora is niet aansprakelijk voor eventuele hogere kosten of voor faciliteiten waar kosten aan verbonden zijn.

33. Voorwaarden

A. Door akkoord te gaan met de Algemene boekingsvoorwaarden gaat u ook akkoord met de algemene voorwaarden en de polisvoorwaarden van de door ViaLora aangeboden reis- en/of annuleringsverzekering.

B. Door akkoord te gaan met de Algemene boekingsvoorwaarden gaat u ook akkoord met de Privacybeleid van ViaLora

C. Indien u een reservering heeft gemaakt tijdens een kortingsactie gaat u akkoord met eventueel aanvullende of afwijkende actievoorwaarden.

Naar boven